تدوام بخشی حال معنوی به انسان برمی‌گردد   
کد خبر: 4207000
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶

تدوام بخشی حال معنوی به انسان برمی‌گردد   

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائن اظهار کرد: برای تداوم بخشی حالی که در ماه رمضان وجود دارد خود انسان بعد از پیدا کردن حال معنوی نباید ارتباط با خالق و انس با قرآن قطع شود.

حجت‌الاسلام حسن سهرابی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائناتحجت‌الاسلام حسن سهرابی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی بیان کرد: هر واجبی برای جسم و روح فایده دارد و هر نهی نیز قطعا ضرر داشته چرا که خداوند خالق و آفریننده ما است.

وی بیان کرد: پیامبر(ص)فرمودند؛ (روزه بگیرید تا سالم بمانید) و خداوند نیز گفته اگر کسی مریض بود و پزشکان متخصص و متعهد روزه گرفتن را ضرر تشخیص دهند همین فرد نباید روزه بگیرد.

حجت‌الاسلام سهرابی‌نژاد با بیان اینکه روزه‌داری بر سبک زندگی افراد تاثیر فراوانی دارد، گفت: از برکات روزه قوی شدن اعتماد به نفس، اراده انسان و صبوری در مقابل ناملایمات است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائن با بیان اینکه خودداری و خودنگهداری در مقابل هوای نفس چرا که نهی را در ماه رمضان آموخته است، اظهار کرد: برای تداوم بخشی حالی که در ماه رمضان وجود دارد خود انسان بعد از پیدا کردن حال معنوی نباید ارتباط با خالق و انس با قرآن کریم قطع شود.

وی بیان کرد: بیشترین اثرگذاری در تربیت انسان والدین و خانه است درست است جامعه، دوستان و آموزش عالی اثر گذار بوده ولی نقش والدین، کلیدی و اساسی است چرا که زمانی که فرزندان ببینند که والدین بر کارهای که خداوند گفته عمل می‌کنند بر فرزندان نیز تاثیرگذار است و یک الگو نیز محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha